LES
1: BEELDENDE VORMING
Veel
van de monsters die we hebben gezien in de film zijn helemaal niet zo eng. Ze
zijn vriendelijk, gedragen zich voor het grootste deel van de tijd als gewone mensen
en hebben vrolijke kleuren. Wanneer noem je iets een monster? Wat zijn de
kenmerken van een monster en welke uiterlijke kenmerken kunnen monsters hebben
die hen een monster maken (evt. woordweb).
We
maken onze eigen monstermaskers.
LES
2: MUZIEK
We
laten de kinderen het verschil ervaren tussen zachte en harde muziek. Met welke
wezens associeer je deze muziek? Welke muziek past het beste bij monsters?
We
maken ook zelf muziek. We richten de klas in als orkestbak. Ieder groepje
krijgt een ander instrument. Samen maken we monstermuziek.
LES
3: DRAMA
We
starten met een filmfragment van de dramales (deleted scene). In de film
kun je zien dat niet ieder monster ook meteen eng is. Daar moet hard voor
gewerkt worden. Wat maakt een monster eng (uiterlijk,grootte en houding,
schaduw, geluid)? We gaan dieper in op de laatste twee aspecten:
houding/grootte en geluid.
We
oefenen onze ROAR in de emotievergrootcirkel en we werken met schaduwen. Er is
een mogelijkheid om het geheel samen te voegen tot een presentatie voor de
ouders, waarin alle leselementen bij elkaar komen, waardoor het plaatje
compleet wordt.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten