Gisteren hebben we tijdens de les voor het eerst bij elkaar gezeten om over de opdracht te praten. Ik heb er veel zin in. Het gebruik van 3D animatiefilms sluit perfect aan bij de belevingswereld van leerlingen in het primair onderwijs. De films zijn rijk aan beelden en informatie. Daardoor geloof ik direct dat ze goed bruikbaar zijn in het onderwijs. Hoewel ik weleens 3d animatiefilms met de leerlingen in de klas heb gekeken, heb ik ze nooit ingezet tijdens lessen of ze als uitgangspunt genomen voor een les. Terwijl ik gisteren beelden uit diverse films in mijn hoofd voorbij zag komen, kreeg ik direct ideeën voor lessen. Maar dat speelt pas bij het praktijkdeel van het lespakket. Het maken van de theorieles lijkt me lastig. Ik ben benieuwd hoe de anderen dat zien. Ik vind het in ieder geval leuk dat we bij kunstzinnige oriëntatie ook muziek, dans en drama betrekken. Dit geeft zo veel mogelijkheden.
Het lijkt me leuk eens beter naar een film te kijken. Nu ben ik geneigd vooral op de verhaallijn te letten. Ik denk dat dit na het inhoudelijk onderzoek van onze film zeker anders zal zijn. Guido waarschuwde al: "Je zult nooit meer op dezelfde manier naar een film kijken." Ik ben benieuwd of dat zo is!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten